Subscribe RSS

Wahai Allah,
Aku bukan siapa-siapa,
Berbanding sekalian hamba-hambaMu yang bertaqwa,
Aku bukan siapa-siapa,
Berbanding sekalian hamba-hambaMu yang beriman,
Aku bukan siapa-siapa,
Berbanding sekalian hamba-hambaMu yang berilmu,
Aku bukan siapa-siapa,
Berbanding sekalian hamba-hambaMu yang berakhlak mulia,
Aku bukan siapa-siapa,
Berbanding sekalian hamba-hambaMu yang berjuang menegakkan agamaMu,
Aku bukan siapa-siapa,
Berbanding sekalian hamba-hambaMu yang sentiasa bersyukur,
Aku bukan siapa-siapa,
Berbanding sekalian hamba-hambaMu yang beramal soleh,
Aku bukan siapa-siapa,
Berbanding sekalian hamba-hambaMu yang befikir sentiasa untuk ummah ini,
Aku bukan siapa-siapa,
Berbanding sekalian hamba-hambaMu yang sentiasa memberi sumbangan pada jalan agamaMu,

Wahai Tuhan,
Sesungguhnya aku bukan siapa-siapa,
Hanya insan biasa yang sentiasa mengharap belas dan kasihanMU,
Hanya Insan lemah yang sering kalah dengan ujianMu,
Hanya Insan dhaif yang sering tunduk dengan bisikan syaitan dan nafsu,

Namun, Wahai Tuhanku,
Aku juga ada keinginan untuk menjadi hamba yang tunduk dan patuh sentiasa padaMU,
Aku juga punya kemahuan untuk 'memberi' sesuatu di jalanMu,
Aku juga punya kehendak untuk menjadi hamba yang sentiasa mensyukuri nikmatMu,
Lantas sekali lagi insan biasa ini,
Menadah padaMu,
Bantulah aku Ya Rabb,
Titipkan ketenangan dan kesungguhan,
Dalam jalan mengejar redhaMu,

Di dalam hatiku dan sekalian sahabat-sahabat sebarisku,
kerana ku yakin mereka juga dahagakan belas kasihanMu,
seperti halnya aku...

Amin.


Salam imtihan kepada semua sahabat-sahabat perjuangan tidak kira di mana berada.
Setinggi-tinggi kemaafan kupohon untuk sekian banyak kesalahan yang dilakukan,
Semoga dipermudakan menghadapi peperiksaan akhir, di sini dan di 'SANA' nanti....

"Umat Islam HARUS cemerlang"


SrikandiMuda...

Category: | 0 Comments

0 comments to “Aku bukan siapa-siapa...”