Subscribe RSS

Assalamualaikum wr. wb.

Salam hormat buatmu mujahidku…

Maha suci Tuhan yg telah mentaqdirkan jodoh kita, dan bakal mempertemukan kita dlm redhaNya, I’allah…Selawat dan salam buat Junjungan Mulia Rasulullah s.a.w yg dlm urat nadi kita mengalir warisan sunnah dakwahnya…juga kalungan doa buat ahli bait Baginda s.a.w, juga para sahabatnya, serta rijal2 slps mereka yg telah meneruskan sunnah menginfaqkan diri utk agama demi menegakkan kalamNya.

Mujahidku,

Betapa kesabaran ini sering teruji dlm menanti hadirnya dirimu. Terasa ada benarnya mereka yg mengatakan seberat2 ujian itu ujian hati dan perasaan… belenggu fitnah melingkari, dan ana sering risau diri ini kalah jua suatu hari nanti. Bergetar hati ini dgn pertarungan maknawi…antara azam memelihara diri demi melayakkan ana bertemankan rijal seistimewa anta, dan keinginan utk mengalah dan memilih rukhsoh dlm bermuamalah demi menjamah halawah ber‘alaqah sama seperti org lain…ya mutsabbital qulub tsabbit qolbi ‘ala diinika wa ‘ala to’atik…

Pewaris harapan ummah,

Tatkala rindu mula menyesakkan kalbu, ana berusaha sedaya mungkin utk tenggelam dlm kekhusyukan merintih meminta bantuanNya, namun rindu ini terus dan terus menggelegak hingga menuntut ekspresi…lantas jari jemari ini mula menari, dlm usaha mencari ketenangan hati. Sungguh mujahidku, diri ini teramat ingin disegerakan pertemuan kita!

Pembawa panji Islam,

Maafkan temanmu ini atas kelemahanku…”khuliqol-insanu dho’ifa”…I’allah, ana akan berusaha memperkasakan mujahadah dari hari ke hari, malah dari saat ke saat, dan akan ana jadikan penantian ini sbg fatrah tarbiyyah…persediaan utk ana menghadapi hakikat suatu hari nanti anta bakal diminta olehNya utk memenuhi janji, bahawa hidup dan mati anta hanya utkNya dan kegemilangan agamaNya.

Tsamaratu fuadi,

Di mana pun anta skrg, dgn seikhlasnya ana berdoa, moga anta terus dibantu dan diberi taufiq olehNya utk menyibukkan diri dgn urusan ummah kita, dan moga anta terus terpelihara dari fitnah zaman kita, dan ujian hati dan perasaan yg telah memperbudakkan sejumlah besar sahabat2 seusia kita. Kuatlah mujahidkuku, demi janji kita utk menyerahkan diri ini secara kamil kpdNya! Yakinlah, janji Allah itu pasti…andai kita tidak sempat dipertemukanNya di dunia ini utk mengusahakan sa’adah ummah bersama, pasti akan Dia pertemukan kita di dunia yg lbh abadi, setelah kita masing2 menemui keagungan syahadah di jlnNya.

Qa’id yg kutunggu,

Wlw kita blm saling mengenali, tulus ana berharap Dia menggerakkan hati anta utk turut mendoakan ana…moga2 di saat kita diijabkabulkan nanti, diri ini masih mampu mengukir senyuman puas, lantaran usaha ana utk mempertahankan ‘iffah seorg mar’ah berhasil jua akhirnya. Doakan diri ini juga sepertimu, qawiyy dan meletakkan jihad sbg cita2 tertinggi…doakan diri ini juga sepertimu dan salafussoleh, yg mana Dia & RasulNya lbh dicintai dr diri mereka dan pasangan mereka…doakan diri ini juga sepertimu, tsabat dan indhibat berakar menghiasi hati…doakan diri ini juga sepertimu, hidup mengabdi dlm amal islami…doakan diri ini juga sepertimu, memenuhi tuntutan hadis ‘sebaik2 manusia ialah yg plg bermanfaat kpd manusia lainnya’


Mujahidku,

Doakan diri ini juga sepertimu, mencintai semata2 kerana tempias cinta Ilahi!



Kiriman Emel seorang sahabat.. syukran jazilan...

SrikandiMuda...

Category: , | 1 Comment

1 comments to “Mujahidku...”

  1. alhamdulillah petikan yg menarik....membawa byk makna tersirat...