Subscribe RSS

Dalam keheningan malam yang sunyi,

Bertafakur merenung hakikat diri,

Sering leka dek tipuan duniawi,

Akal terusik, hati menginsafi,

Langkah perlukan suluhan Rabbani.

Agak sukar untuk kuperjelasi,

Situasi yang ku hadapi kini,

Dibelenggu dilema tuntutan manusiawi,

Terkadang membisu pilihan hati,

Walau reaksi sedang dinanti.

Terkilan juga aku menghadapi,

Mereka anggap aku menafi,

Bukan aku tidak setujui,

Masa dan cara tidak kusenangi.

Akalku letih penyelesaian kucari,

Masih belum berjaya kutemui,

Tapi hatiku kuat meyakini,

Mereka sukar untuk fahami.

Sebetulnya telah kurancang rapi,

Tinggal method perlu kuperhalusi,

Agar tiada sesiapa kusakiti,

Segalanya berlangsung dalam harmoni.

Kondisi ini biarlah kudiami,

Masa yang sesuai kunanti-nanti,

Apabila ilham mantap kutemui,

Tiap persoalan, kujawab pasti.

Perjuangan seperit ini,

Ku damba sokongan dan motivasi,

Hadirlah disisi sekadar dipermisi,

Syariat tetap tak boleh iingkari,

Natijah nanti kita rasai,

Tidak guna jika disesali,

Lantas pertahankan perjuangan suci.

Kepada Dia yang paling mengerti,

Ampun maaf seinfiniti,

Setiap khilaf yang tak terhenti,

Kupohon semoga semuanya diberkati.

Hidup ini sukar kumaknai,

Tanpa Dia tujuan hakiki,

Tutur dan tingkah sentiasa diperhati,

Kuyakin Dia cukup memahami,

Justeru, izinkan semua ini,

Dalam satu durasi yang pasti,

Menjadi khazanah rahsia peribadi,

Tak mampu ku luah di tinta srikandi,

Biarlah,

Private, antara aku dan Dia…




SrikandiMuda...

Category: | 0 Comments

0 comments to “Private, antara aku dan Dia...”