Subscribe RSS

Salam alaik... agak lama juga tak masukkan posting ke dalam blog ni.. kekangan masa ekoran minggu presentation bertembung dengan gerak kerja PRK,.. huhuhu.. tak dapat banyangkan sempitnya masa bila 6 presentation dalam seminggu. Present porjek pula tu. Alhamdulillah, semua dah satle. PRK pu dah selesai. Tahniah Pro M.. selamat mengatur strategi untuk mengisi kemenangan.

Post kali ni bukannya nak ceita pasal PRK, tp, atas memenuhi permintaan sahabat2 tercinta untuk menukilkan sesuatu tentang gerak XPDC raya kami yang lalu. Beberapa sms peringatan dari sahabat2 terpaksa diabaikan buat sementara waktu, dan kini, akan dihidangkan segala yang diinginkan. mungkin juga untuk tatapan sahabat2 yang tak dapat balik beraya bersama kami..

Malam tu, mesej kak tiya membuatkan saya terpaksa berfikir semula tetang perancangan raya. banyak mesej jemputan raya yang saya terima terpaksa saya balas dengan makluman yang saya tidak bercadang untuk ke mana2 sepanjang raya ni. This is the time for family.. tapi, bila membaca semula mesej kak tiya "Jom join XPDC raya muslimat PERISA & PSS raya ke tiga ni" huh.. saya baru juga mendapat mesej jemputan ke satu perjumpaan bersama Ust. Abdullah raya ke-2. nampaknya terpaksa ubah plan. melihat suasana raya di rumah, dan wajah2 family yg agak mengharukan untuk saya tinggalkan, agak sukar membuat keputusan. tambahan lagi cuti raya hanya seminggu. memang tidak cukup masa bersama family. Tapi, akhirnya rabitah hati bersama sahabat-sahabat amat kuat untuk memenuhi permintaan mereka. bila minta permission dari mak bapa, Alhamdulillah, seperti selalu. di izinkan.

Hari raya kedua tu, kami berjumpa dengan ust Abdullah. ramai juga sahabat2 yang hadir. cuma sedikit kekok sebab selalunya muslimat yang ramai, hari tu tiba-tiba pla ramai muslimin. huh.
Banyak perkongsian dan peringatan daripada ust Abdullah yang sangat terkesan di hati. rindu dengan suntikan tarbiyyah daripada ust banyak mengajar saya konsep-konsep asas dalam perjuangan.

Hari raya ke-3 kami meneruskan agenda XPDC raya kami bermula tapak pertemuan pertama di rumah emi (timb presiden 2 PERISA). XPDC kali ni kami memang dah mensasarkan rumah-rumah tertentu yang memang ada matlamat setiap satunya. He.


Lepas menikmati hidangan special udang galah, kami pun seramai 10 orang meneruskan XPDC ke rumah seterusnya..Rumah Akh Jumat.

"Siapa Ajk disiplin ? kena set masa 15 minit jak di sini" huhu terpaksa limitkan masa.. saya tidak ingat siapa yang mengeluarkan arahan tu. sebab semua pun saling ingatkan masa.. dan semua pun masing-masing melengahkan. hehe

next destination.. Rumah Akh Kamal bt 10.. "Tau ka rumahnya?" tanya kak jas, merangkap pemandu kami hari tu.. tak da suara yang menjawab pertanyaan tu... maksudnya, kena redah ja lah. huhu seperti yang dijangka.. sesat... terpaksa telefon tuan rumah tanya arah..jauh juga.. masuk ni da 3 kali kami sesat rumah.. huh ukhuwah???

sampai sampai jak, teruji kecekapan pemandu kami bila... parking salah part...









Akhirnya sampai.

sempat juga kami singgah rumah sahabiah Ukhti Rosni.. rindu dengan kak rosni, lama tak dapat berbual.. terkejut juga dia kami tiba-tiba menyerbu rumahnya.tak sempat nak maklumkan.. maaf kak rosni.
sasaran seterusnya rumah Cg wahid dan kak syamsi....



Next rumah Zu,...


Kami sempat berkunjung ke rumah Akh Shamsul tapi, tak da gambar... huhuhu


Second last rumah Akh Hendri...
Last sekali Rumah Dik Nur rahmah.. dah nk dekat maghrib masa tu... Alhamdulillah sempat jumpa ngan keluarga nur,salah satu agenda berjaya juga.



Bahagianya dapat beraya bersama Antunna semua..


moga ukhwah yang terjalin kekal selamanya...


Satu demi satu mesej yang masuk ke dalam inbox saya semasa dalam perjalanan pulang cukup meruntun hati...



Sampai di rumah.. huhu seperti yang dah di jangka.. mak bapa risau kelewatan anak kesayangan mereka balik.. kak tiya turun menyapa dan memberi sedikit penjelasan.. huhu mohon maaf mak ayah tercinta... kebimbanganmu menggambarkan besarnya kasihmu pada anakmu yang satu ni.. cam Chipsmore jak di rumah keja ada, kejap tak da.. mujur mereka memahami... Thank You Allah....

SrikandiMuda...

Category: , | 2 Comments

2 comments to “XPDC raya...”

  1. nice XPDC mybe perlu diteruskan pada cuti final sem dan peruntukkan hari yang lebih panjang. wawawawa.... mau balik.....

  1. bola.........
    jom p BG bejejer rumah menunggu..